ef-profilbilde-2016

Har du påmeldings- eller innloggingstrøbbel?

Vi har nå nettsider som klarer å håndtere en mengde data automatisk. Slik må det være med mer enn 3500 epostmottakere og over 320 arrangement i året. Siden den spede starten i Sandefjord høsten 2008 har IOGTs aktivitetstilbud vokst jevnt og trutt. Nye lokalgrupper med kursede foreldre i spissen startes stadig opp rundt om i landet.

Vet du ikke om du har fått plass på en aktivitet?

Vi har et skreddersydd system der du logger inn med ditt eget brukernavn og passord når du ønsker å være med på en aktivitet. Når du ønsker å være med Må du bruke dette systemet. Det gir oss den oversikten vi trenger for å kunne håndtere en stor mengde henvendelser.

Når du slik har meldt din interesse for å være med på en aktivitet får du etter noen sekunder beskjed på SKJERMEN din om at ønsket ditt er registrert. Om du virkelig får plass på aktiviteten avhenger imidlertid av hvor mange dere er om beinet. Du er altså ikke uten videre påmeldt selv om du har fylt ut et skjema om at du ønsker å være med, og skjemaet er mottatt hos oss! På aktiviteter med god plass derimot kan du gjøre regning med at du får være med, og det gjelder nok de fleste aktivitetene våre. Det er alltid plass til mange på en tur i skogen 🙂

På åpenbart populære og kostnadskrevende aktiviteter bør du imidlertid vente med å fortelle barna dine om aktiviteten til du får konkret beskjed fra våre lokale ledere om at dere får være med. De fleste lederne våre er i tillegg også flinke til å sende ut en påminnelsesepost noen dager før en aktivitet til alle som skal være med. Er du i tvil om du har fått plass tar du bare kontakt med dem 🙂

De lokale lederne fordeler plasser etter skjønn, og er det svært mange som ønsker å være med kan vi ikke klare å få med alle. Det sier seg selv at med så mange ulike familier inne i bildet vil vi ikke alltid klare å være helt rettferdige. Det er helt umulig for oss som jobber sentralt å gå inn og overprøve avgjørelser de lokale lederne tar. Det ønsker vi heller ikke å gjøre. Det er de lokale lederne som kjenner dere og gruppa der dere bor,  og bare de kan se helheten i hver enkelt aktivitet. Se derfor på det som en bonus hver gang du og dine får være med, og ikke et stort problem om du av og til får et avslag.

Ønsker du å vite mer om hvilke retningslinjer som gjelder for hvordan lederne prioriteter så kan du lese mer om det her.  (Bla nedover på siden du kommer til med teksten «Hvem er velkomne hos oss»).

All erfaring tilsier at man ikke trenger å melde sin interesse mange ganger før man får være med på noe, så ikke gi opp selv om du kanskje får nei første gangen. Neste gang er det kanskje din tur 🙂

Strever du med å logge inn?

Alle registrerte epostmottakere hos oss skal ha mottatt sitt unike brukernavn og passord på epost. Noen av dere har meldt tilbake at dere ikke har mottatt dette. I nær sagt samtlige tilfeller har det vist seg at passordet har havnet i den såkalte søppelposten / spamfilteret / reklamemappa. Dette kan ikke vi gjøre noe med dessverre. Let i epostmappene og se om du finner den. Eposten kan være vanskelig å finne om man leser via mobiltelefon, så sjekk gjerne via en datamaskin istedenfor.

Finner du det ikke, kan du bruke funksjonen for glemt passord og få tilsendt et nytt automatisk. Disse er kompliserte. Når du logger inn første gang er det derfor lurt å bytte passord til noe som er lett for deg å huske. Dette gjøres i nedtrekksmenyen under der navnet ditt står når du er logget inn. Når du seinere skal melde din interesse for en aktivitet så sørg for å være logget inn. Da går registreringen mye raskere 🙂

Du kan også gjenfinne de registrerte aktivitets-ønskene dine under «Dine aktiviteter» i samme nedtrekksmeny.

Avanserte funksjoner på nettsiden vår som å skifte passord gjøres lettest med hjelp av datamaskin, så vet du det.

Opplever du problemer av noe slag ved bruk av nettsidene kan du kontakte medarbeider Nina Boberg tlf: 456 10 952 bobergn@gmail.com eller nasjonal leder Trude Sletteberg tlf: 976 14 519 ef@iogt.no.

Vi kan for eksempel lage nytt passord manuelt til deg om du ikke får til å logge inn med de passordene du har fått tilsendt automatisk. Vi sjekker alltid at passordet virker før vi kontakter deg tilbake.

Vi håper du vil trives med nettsidene og er sikre på at du kommer til å synes de er lette å bruke når du har blitt litt kjent med dem. Vi må samtidig bare advare om at vi ikke er et stort internasjonalt konsern med økonomi til å lage superproffe sider, så bittelitt trøbbel må du rett og slett regne med av og til. Da er Nina og Trude parate for å hjelpe deg. Vi svarer så fort vi kan, men bruk gjerne epost istedenfor telefon når du tar kontakt på den tiden av døgnet hvor det er sannsynlig at vi sover eller driver med morsommere ting enn å fikse datating 🙂

7 kommentarer om “Har du påmeldings- eller innloggingstrøbbel?

  1. Hei.

    Jeg husker ikke passord og finner ikke noe i spam/søppelpost når jeg spør etter nytt.
    Kan dere hjelpe?
    Mvh. Jorunn Erikstad

    1. Jeg fikser nytt passord til deg nå. Gi meg noen minttutter bare så kan du logge deg inn med mailadressa di og passord juli2017

      Hyggelig å høre fra deg igjen… Hilsen Trude

      1. Sånn… Nå skal alt være i orden. Logg deg inn med mailadressa di joruerik@gmail.com og passord juli2017 så skal alt være i orden. Når du har gjort det kan du selv skifte passord til noe du synes er enklere å huske 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *